Friday 27 April 2012

Apakah Yang Dimaksudkan Dengan Fitnah Kubur?

Assalammualaikum readers...
kali ni saya nak berkongsi satu persoalan yang sering menjadi tanda tanya dalam kalangan umat Islam pada hari ini...Jika diikutkan seringkali kita mendengar doa yang berbunyi "hindarilah diriku dari fitnah kubur, fitnah neraka, fitnah al-masih al-dajjal.." tetapi ada sesetengah yang tidak mengerti maksud fitnah kubur!
hmmmmmmmm....merunsingkan..jadi selamilah dan hayatilah isi kndungan setiap doa yg dibaca ( BIARLA SAMPAI ORANG KATA "APE MINAH/MAMAT NI FEELIN SGT NAK BERDOA SAMPAI NANGIS RIAK LA TU!" : yang penting kita ikhlas,khusyuk )

saya kongsikan selepas membaca buku edisi pertama isu perdana majalah al-ustaz( belilah kalo bole mmg bez tahap gaban terbaek dari ladang segala bagainye pon hdoyaii acai punye ayat dengan mail lambong )
>>>



Berbalik pada persoalan tadi ...fitnah kubur merupakan pertanyaan mungkar dan nakir ketika kita ditanyakan tentang tuhan,nabi dan agama.

Adapun orang beriman, maka ia menjawab: Tuhanku ALLAH, agamaku ISLAM,cdan nabiku MUHAMMAD S.A.W

Adapun orang musyrik berkata "SAYA TIDAK TAHU".

Adapun orang munafik berkata "SAYA TIDAK TAHU DAN HANYA MENDENGAR ORANG LAIN BERKATA LALU MENGIKUTINYA".

Dalam SURAH IBRAHIM ( ayat 14:27)
 ~ Allah meneguhkan (iman) orang2 yang beriman dengan ucapan yang teguh (dalam kehidupan) di dunia dan       diakhirat . Allah menyesatkan orang2 zalim dan Allah berbuat apa yang Dia kehendaki. ~

HADIS MUSLIM daripada BARRA BIN AZIB r.a daripada RASULULLAH S.A.W
~Siapa rabbmu? ia menjawab, rabbku Allah. Nabiku,Muhammad s.a.w~

No comments:

Post a Comment